נטעאל בנדל: "השופט הבין שמדובר בפרישה מוחלטת"

    אסתי פלד No Comments on נטעאל בנדל: "השופט הבין שמדובר בפרישה מוחלטת"

    כתב המשפט נטעאל בנדל בריאיון למהדורה המרכזית: "אין ספק שהשופט הרבסט הבין שזו פרישה לצמיתות. אני מתרשם שהשופטים בבג"ץ מבינים כמו השופט הרבסט, אבל השאלה היא האם זה מה שיכריע"

    צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
    11:48
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on צפו: הכנסייה הגדולה של לב לאחים במעמד גדולי ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בג"ץ דרעי: כתב המשפט של 'ישראל היום', נטעאל בנדל שוחח הערב (חמישי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית. "קודם כל היה דיון משפטי מרתק. סוגיות כבדות משקל וחלקן תקדימיות. לו יתקבלו העתירות מדובר בקביעות חדשות שלאו הכרנו קודם", פתח בנדל. "ישבו בקהל רוב או חלק גדול מחברי סיעת ש"ס, מה שכמובן מעיד על גודל השעה".

    הוא פירט אודות הדיון: "יש את אותו 'חוק דרעי' שאפשר לו לדלג על ועדת הבחירות לגבי שאלת הקלון. העותרים טוענים שהתיקון הזה אינו חוקתי ויש לבטלו. זו סוגיה כבדה של התערבות משפטית בחוק יסוד".

    "הסוגיה השניה", המשיך בנדל: "היא האם 'סביר', זאת אומרת האם ראוי למנות את דרעי לשר חרף הרשעותיו. העותרים חושבים שבוודאי שאי אפשר, חלפה רק שנה מהרשעתו ויש הרשעות קודמות ויש טענה שהיתל בבית משפט השלום בהצגת הסדר הטיעון".

    "מנגד טוענים", הסביר הכתב: "שהשאלה האם ראוי היא שאלה מוסרית שבה מכריע הבוחר. 400 אלף בוחרים אמרו את דברם".

    על ההרשעה בבית משפט השלום בהסדר הטיעון: "אין ספק שהשופט הרבסט הבין שזו פרישה לצמיתות, אבל זה לא אומר שזה מה שאמר דרעי. גם אני מבין מהדברים שנאמרו שם שזו הייתה הבטחה לפרישה לצמיתות אבל אפשר להבין אותם אחרת. אני מתרשם שהשופטים מבינים כמו השופט הרבסט שזו פרישה לצמיתות והשאלה היא האם זה מה שמכריע".



    0 תגובות